Leto je pre mnohé e-shopy obdobím útlmu, keď obmedzujú kampane a sústredia sa na Q4, aby maximalizovali zisky. Tento prístup však môže znamenať stratu oproti konkurencii, ktorá je aktívna aj v lete. Rovnako to bolo aj pri našom klientovi, ktorý predáva detský sortiment.
Rozhodli sme sa konať. Najprv sme analyzovali produkty a rozdelili ich podľa sezónnosti. To nám pomohlo určiť, ktoré z nich majú potenciál aj počas leta. Následne sme vytvorili mix najpredávanejších a sezónne relevantných produktov a prispôsobili kampane tak, aby e-shop aj v letných mesiacoch nezaháľal.
Za posledných 30 dní sme získali o 130 % viac nákupov z Facebook reklamy, než má klient v najlepšom období – novembri.
Vtedy dosiahol 58 nákupov za 3 269,94 € s ROAS 1 748 %, no v júni sme to posunuli na 147 nákupov v hodnote 6 214,49 € a ROAS 3 187 %. Skvelý výsledok, čo poviete?
Celý tento úspech bol možný vďaka správnej identifikácii aktuálnych potrieb zákazníkov a zameraniu sa na sezónne produkty. Keby sme ich nevybrali správne, zákazníci by ich možno ani nevideli a veľký potenciál letných mesiacov by zostal nevyužitý.
A bonus? Okrem zvýšenia ROAS na 3 187 % nám tieto Facebook dáta pomôžu ešte lepšie sa pripraviť na hlavnú sezónu, ktorá sa začína už v septembri a trvá do polovice decembra.